--------------------------------------------

--------------------------------------------

vrijdag 18 juli 2014

Van glaswerk en van glaswerk winnen...

 
Wat een warm weer he?
 
Misschien dat ik daarom deze post wat glaswerk wil laten zien?
Glas is zo heerlijk luchtig, en daar kan van het heerlijke koude vocht in...
 
bijvoorbeeld..
 
In dit prachtige wijnglas..
 
 
 
Dit is naast licht ook stoer zelf ben ik hier echt verliefd op.
 
 Ik zie me al zitten voor de openhaard in de winter, knapperend vuur, kaneel, appeltjes, kruidnagel, dekentje, goed boek en een prachtig glas gevuld in de hand ....
 
 Voor de zomerliefhebbers:
 
Een warme dag, uhh, warme dag ...tja en dan houd mijn fantasie op...hahah. Duidelijk geen zomerliefhebber dus, maar degene die dat wel zijn kunnen hier vast een goed verhaal van maken..
 
Laat maar horen waar je dan aan moet denken..zomer en dit glas..?
 
Meld je aan als volger en vertel me waar je aan moet denken en uit de inzendingen belonen we het origineelste idee met 2 van deze mooie glazen.
 
Verder heeft het Markthuys natuurlijk meer mooi glaswerk ..kijk maar mee.
 
 
 

 




En zo nog veel meer glas en glaswerk.
 
Tijdens het foto's maken van deze reeks was mijn oude camera al stuk en daardoor zijn een aantal foto's niet toonbaar.
 
Deze keer dus maar een paar foto's van het vele glaswerk wat te koop is.
 
Wil je meer zien? Kom dan eens even kijken.
 
Misschien zie ik je daar!
 
Een verkoelend weekend gewenst met veel zomerinspiratie.
 
Lieve groet
 
Cora

4 opmerkingen:

  1. Zomer en dit glas? Ik denk dan aan een boottochtje op het strakke water, zonnetje fel-schijnend en hier en daar een klein wolkje die zo nu en dan de zon wegneemt voor wat verkoeling. De meeste verkoeling zoeken we in het water, zijn we lekker afgekoeld dan nemen we iets te drinken in een prachtig glas op voet van `t Markthuys. Hierin kun je een heerlijk wijntje in doen om de erge dorst te stillen, maar ook lekker met fris water en een limoen-schijfje erin of seven-up met een citroen-schijfje op de rand van het glas, ideeën genoeg!! Ik doe dus graag mee met jullie leuke give-away!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zomer................heerlijk! Lange, lichte zwoele dagen en dan vooral ook 's avonds genieten onder de veranda! Met in dat mooie wijnglas een licht sprankelende prosecco en wat heerlijke olijfjes in een mooi (hoffz) schaaltje! Genieten maar.................

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zinderende zwoele zomerdagen zoals nu..... Zwemmen in verfrissend koel water, daarna in de schaduw opdrogen. Na verloop van tijd krijg ik natuurlijk dorst. Gelukkig staat er in de koelkast een mooie glazen karaf gevuld met ijskoude zelfgemaakte ijsthee. Lekker koel drankje in een prachtig limonadeglas. Heerlijk!
    's Avonds, als de temperatuur is gedaald, dek ik de tafel in de tuin. Voor de gekoelde wijn heb ik mooie wijnglazen op tafel gezet en voor het avondeten staan kaasjes onder een prachtige glazen stolp. De ultime sfeermakers op tafel zijn de glazen waxinehouders die net een klein beetje licht geven als het laat op de avond langzaam donker wordt. Zittend op de loungebank zeg ik tegen mijn lief "wat hebben we het goed he".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg!! Zo sfeervol zijn mooie glazen he? Leuk voor een mooi diner..

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen