--------------------------------------------

--------------------------------------------

vrijdag 30 mei 2014

Ronde 3

De kunstweek is achter de rug en we willen iedereen bedanken die is geweest.

Even nog een kleine impressie van deze week:


 
Johan Dekkers



Cora Messelink
 
 
We hadden een kleine onderbreking in de voorstellingsrondes, nu ronde 3.
 
 
 
Mag ik jullie voorstellen: Fiore
 
 
 
 
Fiore heeft zin in dit gesprek ondanks dat ze vrij is, komt ze speciaal voor mij even naar de winkel.
 
Ze kletst ronduit en is een enthousiaste medewerkster. Waar ik soms bij de andere nog vragen moet stellen, hoeft dat bij Fiore bijna niet.
 
Ze weet direct wat haar favoriete product is en vind het leuk om op de foto te gaan.
 
Zoals jullie allemaal herkent zullen hebben heeft Fiore een Hoffz kruik vast.
 
Ze vindt het prachtig Hoffz.
 
Wat haar zo aan spreekt is het ambachtelijke wat het merk uitstraalt, het stoere, de natuurlijke materialen. Dat het geleefd is en doorleefd is.
 
Het feit dat het product een verhaal heeft, geeft het dat extra gevoel. De geur van het oude hout vind ze heerlijk.
 
Het ambachtelijke zet haar ook aan tot het zelf dingen willen maken.
 
Ja Hoffz is echt haar favoriet.
 
 
Fiore staat 3 dagen in de winkel in Roosendaal en 1dag in Etten-Leur.
 
Het Markthuys heeft een nog winkeltje in Roosendaal, daar is een selectie van de spullen te zien uit de winkel in Etten-Leur.
 
Ze vindt het fijn om klanten blij te maken, een band te krijgen met de klant. Ze wil dat mensen eerlijk kunnen zijn over wat ze mooi vinden en wat niet.
 
Als ik vraag waarom mensen naar het Markthuys moeten komen verteld ze iets wat ik ook altijd zo beleef :
 
Het Markthuys is gewoon een beleving, het door de winkel struinen in Etten-Leur is als een museum bezoekje, er door heen lopen, trapje op, trapje af, hoekje om, gangetje door, het is echt een ervaring.
Er is zoveel te zien dat je zeker de eerste keren niet alles in je op kan nemen. Gelukkig is er ook een plekje in de winkel om even heerlijk te ontspannen met een kopje koffie en heerlijk appelgebak!
 
De winkel in Roosendaal is rolstoelvriendelijk.
 
Het Markthuys is dealer van Hoffz en Wonen landelijke stijl.
 
 
 
 
 
Er zijn weer nieuwe kandelaars binnen van Hoffz.
 
 
 
 
 
 
Over Hoffz zal ik later nog eens uitgebreid posten, ik ben zelf ook dol op Hoffz.
 
Wat mij altijd zo boeit is het verleden van de spullen.
 
Als ik een kruik vasthoud houd ik een verleden vast, zoveel handen hebben dat al vastgehouden, gebruikt, gekoesterd misschien soms wel gehaat, wat is er gebeurd, waarvoor allemaal gebruikt, waar heeft het gestaan? In het zand van een klein stenen huisje, of buiten in de bergen, wat heeft die kruik allemaal gezien?
 
Prachtig vind ik dat, waarde geven aan het oude.
 
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend vol met inspiratie en creativiteit.
 
Lieve groet
 
Cora
 
 
 
 
 
 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Wauw Cora, prachtige plaatjes en een mooi verhaal!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Patricia, eigenlijk zou je gewoon eens moeten komen kijken, ik weet zeker dat je het fantastisch vind! Leuk dagje uit...

      Verwijderen
  2. Mooi........kom zeker een keertje..................gr. Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen Jac is echt de moeite waard en altijd welkom voor nog een bakje in het veilig oord!

      Verwijderen